talkgroup

Process the meta awesome list

https://allthe.codes/mirror/awesome#gaming


The quality of the gaming lists are all over the place. Love2D makes such great use of their art everywhere I see it:

I’m particularly interested in those game engines, of course. And I wonder how much of the MS-Blocks are applicable to minetest… :slight_smile:

Next time: #learn!

https://allthe.codes/mirror/awesome#learn


This wasn’t bad! I kinda expect there to be a directory for learning resources for any given thing, and yet I haven’t deciphered, “what makes an ‘awesome list’”?

Next up: programing languages… yay… :stuck_out_tongue_winking_eye:

For programming languages I’m only gonna process the novel and interesting. Otherwise, it’s just a list of languages, and for this format it doesn’t make much sense to explain each one in a line, and I’m not a programmer, so I’ve got nothing to comment.

Ya know what, when has that ever stopped the idiots of the world from saying their piece. Here we go! Ahem: programming languages!


Argh, so long and that’s just the JS sub-list! To finish out this post I’m gonna hit all the other langs with sub-lists:


OMFG we did it! Can through the sublists of the programming languages! Awesome lists world is awesome in the scope of what feels accomplished! List!

1 Like

Okay, I’ve got 11% battery, and you know that’s probably a lie, so we have to get through the rest of this list with guts!

guy-sensei


We did it! We mirrored and snarkily described all the awesome programming language list banana candle beehive words use to make cents.

Whoo, such technical, so list! But next time we get to go over…

back-end development…

:smile:

https://allthe.codes/mirror/awesome#back-end-development

So… what is back-end development? It’s like a PBTA, a session move! If we learned something about back-end development, we each mark an experience point.


End of Session

When you reach the end of a session answer these three questions as a group:

  • Did we learn something new and important about the lists?
  • Did we overcome a prejudice or popular understanding?
  • Did we uncover a memorable treasure?

For each “yes” answer everyone marks XP.


Whee! Next up is… development environment.

1 Like

And mirrored at mirror/awesome-hugo - allthe.codes. :slight_smile:

https://allthe.codes/mirror/awesome#development-environment

The existence of a “development environment” category describes a lot about the nature of “awesome lists”. But we didn’t come here to wax poetsophical!


We’ve covered back-end and environment, now to conquer the so-called… FRONT-END DEVELOPMENT!!1!

https://allthe.codes/mirror/awesome#front-end-development

These fronts aren’t gonna develop their ends on their own, ya know?!


Lappy is about die, so I’m gonna wrap up this portion, and will try to get through the rest of these things later. :slight_smile:

Now that’s a break from the list! :sunglasses:

https://allthe.codes/mirror/awesome#front-end-development



I’ve been busy lately, but trying to crunch at this regularly again. :slight_smile: Next up is… Computer Science! :grimacing:

https://allthe.codes/mirror/awesome#computer-science

Let’s see which sciences use computers these days…


Well, “computer science” seems evenly split between “teach the machines to take over” and “teach the humans to teach the machines to take over”. Balanced?! :face_with_monocle:

Next section is… databases! Hey, didn’t we already cover databases?

https://allthe.codes/mirror/awesome#databases

This is a relatively short list, with most of these lists addressing a single database.


There are a couple I’d like to check out. At least it was a short section.

Let’s see, next is… editors! I liked Laurence Fishburne in the DC movies. :sunglasses:

https://allthe.codes/mirror/awesome#editors

In this context they mean text editors. Probably. All of these projects are so much more, but they all definitely (probably) edit text! :face_with_monocle:


And done. Did we learn anything? Besides they changed the commercial at the top of the meta-awesome list. :roll_eyes:

Let’s see, what’s next? Hardware…

https://allthe.codes/mirror/awesome#hardware

Ah, hardware, the crunchy outer shell holding in all that wonderful squishyware inside with the smoke (don’t let it leak out, or you’ve a major issue).


I hope these keep getting smaller, I can knock them all out right now! :slight_smile:

Oh, oh! Media is next… :pfft:

https://allthe.codes/mirror/awesome#media

Okay, media… let’s see what they think is so awesome.


Damn, that was a pretty cool section! I’m gonna deep dive almost all of these, there is a lot of free culture hanging out in these lists.

Next up is… theory. :thinking:

https://allthe.codes/mirror/awesome#theory

Ah, theory… I want to admit something before we get through this: I always want to be into these kinds of resources, ya know, really deep dives. But the truth is, it more often just helps me realize how boring I find certain disciplines.

Hey, that felt good! Let’s see which nerds we out to make fun of!


Hahaha, big data is next: :rofl: :rofl: :rofl: I’m sure it is gonna be fine.

:pfft:

https://allthe.codes/mirror/awesome#big-data

Big Data, presumably the industry that has deep pockets and deals in… data? Let’s find out!


Well, that wasn’t so bad. Even a couple to follow-up with later. I love me some public data sets!

Up next… Content Management Systems… everyone’s favorite part of the web…

https://allthe.codes/mirror/awesome#content-management-systems

I know a thing or three about Content Management Systems, or ContManSysts as we call them in the industry. Let’s see if I learn anything new!

Huh, no wordpress. Meh.

Next is… entertainment? Huh?

https://allthe.codes/mirror/awesome#entertainment

I wonder why this ranked so low, among topics…

Let’s see if we can finish this thing out… Networking.


Oh yeah!!!

YAY!

1 Like